Az én 24 órám



Itt a várva várt bejegyzés arról, hogy hogyan osztom be a napomat. Arról hogyan alkotok és közben, hogyan vagyok anya és feleség.

Annyit tudok mondani így előre, hogy minden pillanatot beosztok. Nincs üres járat vagy perc ami nincs kitöltve valamivel. Ez nagyon praktikus gondolkodást igényel és persze flexibilitást.
A reggel nálunk későn kezdődik. Ez nem volt mindig, így, sőt,de most ebben a pillanatban szépen beálltak a fiúk a 10:00-ra. Ilyenkor felöltözök és ők szépen megvárják az ágyban amíg elkészülök, majd pelenkacsere kis reggeli frissítés és öltözés nekik.

Reggeli közben klasszikus zenét hallgatunk és a mamával és a dédikkel beszélünk skypon vagy Facebook-on. Én is bekapok közben valamit. E közben megnézem a kommenteket , ha van kérdés válaszolok. A fiúk önállóan esznek és isznak.;most már kanállal és villával is. Sok időbe telt és nem volt egyszerű és még mindig mind a ketten szuperül tudnak dobálni, de nem kell őket etetni és ez nagy segítség.

Reggeli után játszanak. Nálunk a lakás nagy része egy játszótér. Van hinta és motor, kisautó, kockák, plüssök, babaházak, indiánsátor, vonat makett kis házakkal és emberekkel, könyvek; van mivel játszani. Most már jól elfoglalják magukat, de én is oda ülök hozzájuk időről időre. Közben pedig együtt házimunkázunk. Igen együtt. A fiúk szívesen pakolnak bele majd, bekapcsolják nekem a mosógépet és a mosogató gépet. A teregetésnél az egyik a csipeszt a másik pedig a ruhákat adogatja. Ez nagyon nagy segítség nekem és ők is élvezik! Így telik el egy óra ekkor porszívózok, törölgetek, mosok, ágyat csinálok, stb. Ha van mit fényképezni akkor közben lövök pár fotót is.

Ezután a fiúké vagyok: kirakózunk, állatok neveit tanuljuk, vagy kockával építünk, énekelünk stb.. Eközben kötök, varrok. Ha 3 szemet, vagy öltést akkor annyit, de akkor is haladtam.. Ezután sétálunk az erdő mellett, most már gyalog vagy motorral, kisautóval, stb.. Szerencsések vagyunk jó helyen lakunk, közel a természethez. Sokan tartanak körülöttünk állatokat is. Van tehén és kecske birka, liba, és tyúkok; így a fiúk felettébb élvezik ezeket az utakat. Ilyenkor szoktam készíteni a képek nagy részét, amit a blogra péntekenként töltök fel.

Hazaérve ebédet főzök. Levest készítek, vagy zöldséget húst párolok, de van amikor éjszaka apának főzök és abból marad, akkor csak melegíteni kell. A fiúk játszanak és ebédelnek. A levessel még segíteni kell, de nagyon jól megy nekik a dolog. Ilyenkor van egy kis időm még dolgozni.

Ezután a fiúk alszanak kb 3 órát. Ekkor tudok pötyörészni a gépen, kötni vagy pihenni. Általában egy-egy órát szánok mindenre. Utána ébrednek és uzsizunk én kávézok, ekkor újra megnézem a kommenteket. Ezután, ha otthon maradunk akkor közös játék jön vacsoráig. Főleg fejlesztő feladatokkal próbálom kitölteni az időt. Ha nem akkor betipegünk a városba: fagyizunk, posta és pékség. (Sétához mindig minden be van készítve csak italt kell csinálnom. Ha a csomagból bármit is elhasználunk, hazaérkezéskor azonnal töltöm. Azután megjön apa és én összedobok valami ebédet a következő napra, ha sütni kell akkor fürdés alatt sütöm meg, hogy a fiúk nehogy megégessék magukat a sütőnél. Ha a gázon akkor hamarabb fel tudom tenni. Általában olyan ételeket csinálok, amiket lassú tűzön kell készíteni, így minimális felügyelet mellett ott lehet hagyni a gázon. Fürdés előtt még felporszívózom a lakást, de van amikor Árpi teszi ezt, közben rendbe rakja az összes játékot. ( A porszívó nálunk egész nap kint van, van amikor 2x-3x is fel kell takarítani a fiúk után.) Fürdés közben pedig felmosok amíg apával mosakodnak játszanak a fiúk.

Vacsora és fürdetés után pedig alszunk. Nálunk minden alvás önállóan történik. Tehát a fiúk jó éjt puszi után maguktól alszanak el a saját ágyukban. Nem volt egyszerű, amíg eljutottunk ide. Mi az 5 perc és a távolodás módszerét használtuk. Az egyik az, hogy elbúcsúzol és megmondod, hogy 5 perc múlva visszajössz, hogy megnézd, hogy van.. Az első időkben kb. 1 perc és már bent voltunk, de ahogy teltek a napok megtanulták, hogy ha baj van, vagy szükségük van ránk akkor megyünk és azt is hogy nem vagyunk távol. Ábel nehezebb eset volt főleg délután, vele az elbúcsúzáson túl egy székre ültem és kb. 10 percenként a székkel együtt távolodtam az ágyától, amíg ki nem jutottam az ajtón. Nem tudom, hogy más hogyan csinálja, de nekünk ez vált be, így félelem és probléma nélkül nyugodtan alszanak el. Ez a legeslegjobb dolog. Mert este tudom, hogy lerakom őket és utána azt tudunk csinálni, amit akarunk. A lakás pedig tiszta és rendezett.

Ilyenkor tornászok kb. 40 percet. Ez rengeteg energiát ad és kondiban tart!!! Amíg ez nem volt én is a kanapén aludtam. Árpival beszélgetünk a gyerekekről és arról, hogy mi történt aznap, megmutatom neki a képeket, amiket készítettem. Ezután filmezünk. Ilyenkor megint kötök vagy varrok. A közös program után géphez ülök és 2:00-ig szoktam itt lenni és dolgozni. Kisebb nagyobb kivételekkel. Ilyenkor válaszolok a levelekre, mintaíveket csinálok és tanulok, olvasok is. 2:00 kor takarodót fújok így tudok aludni 8 órát. Van energiám a fiúkra és türelmem is hozzájuk. Ez a legfontosabb.

Magamat nézve odafigyelek, hogy mit eszem, hogy mozogjak, és hogy eleget aludjak. Persze rengeteg dolog van amire nem jut idő.. általában én vagyok a legkuszább hajú anyuka a legtöbb gyerekkel :a közösségben, de ezt túl lehet élni.

Segítségem kívülálló személyében nincs. Árpi viszont besegít, ahol csak tud és így együtt nagyon jó csapat vagyunk. Mosogat, rendet rak, törölget, öltöztet fürdet éppen, amire szükség van.

Ez minden nem egy nagy varázslat. Nem is egyszerű, de én szeretem. Szeretek a gyerekekkel lenni és hobbizni is. Amikor itt lehetek, kikapcsolhatok, azt csinálhatom amit a legjobban élvezek a családom szeretete után. Annyi mindent szeretnék mutatni és átadni. Szeretem, amikor érdekes témákról tudok beszélgetni hasonszőrű emberekkel.

Van, hogy nincs mindenre idő, vagy megkések valamivel. Ez nagyon tud frusztrálni, de sajnos nem minden úgy van, ahogy elterveztük és ezt el kell fogadni. Azt is el kell fogadni, hogy az élet nem egyszerű. Az élet nem azt jelenti, hogy evidensen boldognak kell lennünk, hanem azt, hogy mit tudunk kezdeni az adott helyzetünkkel, hozzáállásunkkal. Ez csak fejben dől el, mert ha valamit meg akarok valósítani akkor arra találok módot; valahogyan. A mai élet számomra legnagyobb értéke a mértékletesség. Az, hogy tudom hol a határ és nem lépem át elfogadom azt, amit elértem. Amit aznap teljesítettem, megélhettem. Elfogadom a sikereket és a kudarcokat is és tanulok belőlük, megvizsgálom őket, hogy tudjam legközelebb mi lesz a legjobb út. Hálás vagyok mindenért, amit itt kapok, legyen jó vagy rossz. Este, amikor lefekszem és már csak én vagyok, fenn akkor listába veszem mindazt, amiért hálát kell adnom és ott a sötétben és a csendben tölt el a hála a kislábujjam hegyétől indulva. Minden egyes új tételnél feljebb és feljebb kúszik majd, amikor már a kis listám végén vagyok, túlcsordul és egy apró könnycsepp lesz a szemem sarkában. Ezt felfogom és a párna alá rakom ott őrzöm. Ez a titkom!


PS: Szívesen veszek bármilyen kérdést vagy javaslatot. Kommentezzetek bátran!
PS2: Igen a képen én vagyok és igen ez egy különleges alkalom, nem szoktam képeket magamról megosztani.

19 megjegyzés:

  1. Ezer köszönet ezért a bejegyzésért! ♥ Én is valami hasonlóra törekszem már egy jó ideje... És most nem holnaptól lesz másként, hanem ettől a perctől. :-)
    Lehet, hogy rongyossá olvasom majd ezt a bejegyzésed... ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bettus, remélem hogy tudtam egy kicsit segíteni neked. Főleg, hogy jön a második baba.Rongyosítsd nyugodtan! Azért van! Én csak örülök, ha tényleg találsz benne valamit amit fel tudsz használni.

      Törlés
  2. Rendkívülinek érzem a bejegyzést! <3 Köszönöm,hogy elolvashattam! Csak gratulálni tudok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Anita,

      Köszönöm a kommentedet. Nagy örömmel tölt el, hogy itt hallhattam rólad. Köszönöm ,a gratulációt is, remélem, hogy valami hasznosat vittél el a postból magaddal! Köszönöm, hogy vagy!

      Törlés
  3. Csipkerózsától kerültem hozzád.Minden tiszteletem, s elismerésem a tied. Gratulálok. Majd még a baba miatt megkereslek.

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm, örülök, hogy itt vagy!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jó, hogy ezt leírtad! Megerősítettél abban, hogy csak szervezéssel lehet minél több dolgot megcsinálni 24 órán belül.
    Engem is sokszor kérdeznek, hogy mikor van időm alkotni a gyerekek mellett és én is azt válaszolom, hogy csak úgy, ha átgondolod a napodat és van egy rendszer az életetekben. Én mindig is napirend mániás voltam, mert úgy gondolom, ha van egy kialakult rendszerünk, attól én is és a gyerekek is kiegyensúlyozottabbak, mindennek megvan a helye.
    Azt viszont csodálom, hogy este még tornázni is van lelkesedésed. Na és hogy éjjel 2-ig ébren vagy! Fantasztikus! :)
    Mennyi idősek a fiúk? Úgy emlékszem, kicsit fiatalabbak, mint a 16 hónapos Julcsim.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves M, Köszönöm ezt a kommentet! Ez engem erősít meg abban, hog nem vagyok egyedül. Napirend nélkül én meghalnék!! A fiúk egyébként us imádják, olyanok mint a svájci óra! Komolyan! Szerintem is kiegyensúlyozottak lesznek tőle a gyerekek és kell is nekik. A torna az egyik legjobb szabadidős tevèkenységem!!! Futni jobban szeretnék de arra nincs lehetőségem, de ez is jó. Csak intenzív legyen sok energiát ad felfrissít az ekkorra elcsigázott testemnek is szuper.Ezért tudok fellenni eddig. A fiúk már idősebbek 19 hósak lassan ;) Julcsit puszilom!!! Köszönöm, hogy itt vagy!

      Törlés
    2. Jaj, akkor nem vagyunk lemaradva a kanalazással. :)))))

      Törlés
    3. Dehogy vagytok lemaradva. Semmivel nem vagytok lemaradva SOHA!!!! Minden gyerek más és más tempóban fejlődik. Ne feledd, hogy mozaikosan azaz nem mindenben egyformán. ( Utálok tanács adásra menni,mert az hallgatom mindig, hogy az anyukák beszállnak a gyerekverseny meccsbe és egymást próbálják kiboxolni azzal, hogy nem győznek licitálni kinek mit csinál az egy hónapos gyereke...). Szóval semmivel nem vagy lemaradva... :). Mi játék konyháztunk.Van egy csomó konyhai eszközük miniben és azt beraktam a konyhába egy fiókba és ha főzök előveszzük ők is kavargatnak vagy kölesgolyót raknak a pohárba stb. Játszanak de tanulnak is. Így tanultak meg pohárból inni és kanalazni is. A villánál megvan a befordítás, de ha nem tudják rászúrni a dolgokat akkor vége mindennek. Pl.:Ma rizst ettek villával, de nem ment valami fényesen. Szóval ők sem mindenben akkora spillerek!

      Törlés
  6. Öööö... hadd kérdezzek valamit: lakásban laktok, vagy családi házban? :) Majmóka férjura

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh wow remélem legközelebb Julcsi is kommentel majd! Családiházunk van egy kék svéd faház. Ez a kérdés pontosan mire irányul?? Ha arra hogy ezen felül molyolunk- e kint a vàlasz igen.Szoktunk gazolni is meg kerítést festeni... A- val amikor a fiúk alszanak lol.

      Törlés
    2. Ha egy blogon tetszik egy bejegyzés, azt mindig megmutatom a férjemnek is. :) Sőt, legközelebb Julcsi mellett Dani is kommentel majd. :)) Időközben felvilágosítottam, hogy családiban laktok.

      Törlés
    3. Igen, erre vonatkozott volna a kérdés. :) Kösz a választ. Mi akármit csinálunk, mindig kevésnek tűnik az idő... :)

      Törlés
    4. M,

      Bocsánat milyen tapintatlan tőlem, hogy őt kihagytam!Sajnálom! H C, Igen nekünk is vannak ilyen problémáink, de azért nagyrészben ezek legyőzhetőek.Vannak jó ki módszerek arra, hogy minél efektívebbek legyünk. Erről is írnom kell egy posztot mármint az idő managelésről. Mindjárt neki is látok!

      Törlés
    5. Várjuk azt a bejegyzést is. :)

      Törlés
    6. Kedves M, Még kell egy pár nap amég totálisan össze tudom szedni minden gondolatomat, de legkésőbb a hétvégére ez is fent lesz.

      Törlés
  7. Jó volt olvasni a soraidat! Mintha a saját 15 évvel ezelőtti életem lenne, néhány apróságtól eltekintve :-D Tudom milyen csodás az élet két ilyen kicsi manóval és hogy sosem jöhet olyan akadály amit ne lehetne megoldani velük, mellettük. Élvezzétek a kisgyermekes létet, mert ahogy nőnek sok minden változik. De ha a hozzáállás a kedély és a beosztásod megmarad, akkor nincs mitől félned :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andy tudom, hogy te annyi mindenen keresztül mentél. Néha annyira nehéz, hogy az már fáj. Én messze vagyok a te élet tapasztalatodtól ezért is rengeteget érnek a soraid.A gyerekeimért bármit megteszek úgy ahogy eddig is. Köszönöm a bíztatásod. Szép estét! xoxoxV

      Törlés