Fuss Rózsa Fuss






























































Tegnap este a házban mindenki legalább nyolc órát aludt. Varázslatos volt. Este a fiúkkal vagy Monty Don Francia kertjeit nézzük vagy egy David Attenborough sorozatot. Végre sikerült 8 órát aludnom. Hamar lefeküdtem és végre sikerült jól aludnom. Amit nem mondhatok el , hogy megtörtént volna, konkrétan leterített egy vírus. Miért van az, hogy mindig a legnagyobb melegben vagyok a legbetegebb??? Bizonyára a fiúk is fáradtak voltak, mert egyikük sem jelentkezett hogy a reggeli kakaóját kérje. Fantasztikus volt. Bevallom, hogy nem egyszerű két gyerekkel és a munkával végig csinálni a nyári időszakot, a hétvége felé igencsak megviselt a kérésekre irányuló reakciófaktorom, ha egyáltalán létezik ilyen...

Szoktátok olvasni az Egy csepp kertet? Ott találtam ezt a rózsás bejegyzést az elmúlt hetekben. Nálunk még mindig dúlnak az átalakítás miatt a kerti irtások, de két dolgot biztosan konstatáltam. Egy: sokkal szerencsésebb vagyok, mert nem törtem ablakot a fűnyíró és egy kő segítségével ( csak a ház oldalára sikerült kilőni), kettő pedig, hogy nekem is van DaVinci rózsám.

Nagyon szeretem a rózsákat és nemrég egy olyan helyen jártam, ahol ugyanígy osztoznak ezen a szereteten.

Gyertek velem és bemutatom nektek a rózsákat, a gyönyörű városban, Bambergben. Amikor ide érkeztünk én azt hittem, hogy még mindig bavariában vagyunk, de nem kellett hozzá sok és megtudtam, hogy már a frankok vendégszeretetét élvezem.( Ami nem volt egyszerű mivel, imádják a nagy chunky húsokat, amit én nem élvezek annyira, de még így is a szívembe zártam ezt a régiót.

El tudod hinni a nagy lila rózsákat az egyik fotón? Ezek csak valakinek az udvarán voltak, akkor találtam rájuk amikor körbejártuk a kisvárost. Szeretem nézni, hogy a dolgok növekednek és változnak, az év folyamán. Bevallom, hogy más növényei iránt is ilyen rajongással fordulok. Ugyan ilyen rajongással figyelem, amikor emberek növekednek mellettem, tudásban és karakterben. Pontosan úgy, ahogy egy vadvirágos kertben. Műveled és magokat szórsz el és várod, hogy csirába szökjenek. Aztán kihajtanak és bár sokszor inkább egy borzolt gyomos ágyásnak tűnik a munkád egy-egy hosszú munkás hét után, de te tudod, hogy mennyire értékes dolgokat nevelsz ápolsz. Nekem ez pont elég hogy szépnek lássam. Hogy miért mondom el mindezt nem csak azért, mert úgy gondoltam ez a virágos metafora frappáns lesz, hanem azért is, mert a kollégáimmal voltam ezen a kiránduláson. Nagy jól érzem magam velük és ha tehetjük együtt is szervezünk programokat. Az ilyen alkalmakkor próbálok, minél különlegesebb helyszínekkel kedveskedni ( a múlt évben Neuschwansteinban voltunk)mert legtöbbször én vagyok a főszervező.

Bamberg szerelem volt az első pillantásra - így írhatnánk le azt az érzést, amit a megérkezésünkkor éreztünk az első Franconiai utazásunkon. Ezt a pozitív első benyomást csak egyetlen módon tudom leírni: Bamberg gyönyörű.

Aki bárhol is ismer ilyen helyeket, az tudja, hogy az ilyen helyeken minden azonnal inspirál, anélkül, hogy pontosan meg tudnánk fogalmazni mért vagy hogy hogyan. Bamberg szerintem tökéletes kombinációja mindannak, amit csak szeretni lehet egy városban.

Bambergnek gyönyörű favázas házai vannak, ami egy olyan kuriózum, amit filmekben vagy a gyermekkorunk meséiben láttunk. Rengeteg apró utcácskája, ami pókhálóként szövi be a várost, sok-sok kis “friss” boltocskával szegélyezve. Itt van a legcsinosabb karácsonyi bolt is, amit valaha láttam. Bambergnek van folyója is. A város közepén a Regnitz folyik, amit lélegzetelállító faházak szegélyeznek méghozzá olyan közelről, hogy néhol, úgy tűnik ha kilépsz a terasz szélére belepottyansz a folyóba. A folyón sokan kenuznak, de vannak gondolák is, igen pont, mint velencében. Harmadszor, Bamberg hihetetlenül élénk és fiatal város. Bár mi egy munkaszüneti napon voltunk itt, rengetegen voltak az utcákon tradicionális dirndlben és lederhosen-ben talán ez a májusi hétvégén az átlag feletti hőmérsékleteknek is tulajdonítható, de Bamberg egy nagyon különleges, bensőséges hangulatot árasztott ezen a napon. Miért? A Bambergben található a gótikus-barokk óvárosi városháza, ami víz fölé épített szárnyával azonnal vonzza mindenki figyelmét. Bamberger Dom, Alte Hofhaltung és Neue Residenz rózsakerttel, amit mindenkinek látnia kell. A székesegyház téren elsősorban a Bamberg székesegyház található, jellegzetes négy templomtornyával, és annál is meghittebb és különlegesebb belső terével.

A Neue Residenz és a Rosengarten. Amit szívből ajánlok, egy séta a rózsakertben. Nem csak mert ezer rózsa van, amelyik szebbnél szebbek, de innen nagyon szép kilátás nyílik a városra. Innen már csak egy ugrás a kolostor, aminek kőteraszairól szintén csodás látvány nyílik a városra és a visszaút a szőlő lankák mellett vezet. Minden léptednél egy rózsa, ami fut a házakra, falakra, tetőkre kerítésekre és az őket néző káprázó szemekre és a szemeken keresztül a szívekre. Pontosan így történt azóta is ott ül az enyémen az az apró lila rózsa, de megosztom veletek, mert ha csaj egy szívben van semmit nemér. Nekem ez egy tökéletes nap volt, amit a sok ember élmény és a város hangulata adott együtt. Remélem nemsokára újra itt leszek, akkor külön beszámolok a karácsonyi boltról is. Addig is szép hetet kívánok mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése