Szánkótól a Tulipánig


























































































































Hát végre itt vagyok, hogy életjelet küldjek.Hosszú idő után ismét egy hosszabb posztal jelentkezek. Amit ezer éve még decemberben fogok kezdeni. Pontosan anyáéknál voltunk, amikor leesett az első hó a Mátrában. Mivel már nagyon vártunk, hogy kicsit kimozduljunk még reggel elindultunk, hogy mindenki előtt ott lehessünk a kis erdei úton. Akkor még nem voltak sokan és nagyon élveztük, hogy a pálya nagyrésze csak a miénk. Tényleg olyan volt, mint a régi, fekete-hehér képeslapokon. Gyerekek, göndör kacajok és pajkos kutyák. Végre egy kicsit szabadok lehetünk. Le  és fel mentünk a dombon, és pontosan olyan lomhán kapaszkodtun felfelé, mint a felhők felettük a nap már csak szelíd fényekkel kacsintgatott csak az általuk szőtt óriási takaró alól. Mire dél lett és a szellő a fínom falusi ebédek illatát lengette a levegőben már indultunk is haza. Az úton már akkora felhő takarta be az egész Mátrát, mint a nagyanyó dunyhái a tisztaszobában.

Mire hazaértünk már a délután járt a kertekben apró cinkékkel és verebekkel csak úgy cserregtek, pont ugyan úgy ahogyan kora reggel szoktak.Meleg zoknik és takarók vártak, pihenhetünk és hallgattuk, ahogy ropog a tűz a kályhában. Valahogy a tél nem igazi apró fények, parázs, füst nélkül. Ilyen estéket mindig eszembe jutnak az alkonyi séták  a hegyek között .Ablakokban apró gyetyaféynek gyúlnak és a házak felett tömjénes szagú füst lengedez. Mindenkéményből fehér füst táncol a felhők felé, mint egy igazi tánckar.

Az ünnepeink csendben teltek. Hangoskönyveztünk, kirakóztunk és rejtvényt fejtettünk. Befejeztem a fa alá a szőnyeget. Volt egy pillanat amikor úgy gondoltam feladom, mert virágokat nemezelni nem volt annyira könnyű, és kiváltkép időigényes feladat.

Kész lett az 5 emeletes piramisom is minden jelenettel, amit terveztem, jópár hónapba telt már csak az is a hozzávalókat beszeserezzem, így ez volt a legjobb dolog, hogy végre láttam, hogy hogyan áll össze az egész. Addig csak terveketn láttam. A fiúk is beszálltak a fetésbe, így azért könnyebben ment a dolog egyébként 74 figura van rajta, aminek nagyrészét én raktam össze és faragtam.

Az év elejét, mint mindig túrázással kezdük. Most, hogy nem jutunk el annyit a Tátrába főleg a Börzsönyben túrázunk. Természetesen az újévi túránk a Nagy-Hideg-Hegyre vezetett. Az elmúlt időszakban felfedeztük a legelhagyatottabb részeit is ennek az erdőnek.Mindig találunk valami újatbenne. Az ember itt érzi igazán azt, hogy mennire kicsi és, hogy mennyire egyszerű rácsodálkozni a tökéletességre a természetben.

A fiúk 7 évesek lettek. 7. Hát el sem hiszem, hogy már itt tartunk. Tudom, hogy senkinek sem egyszerű, és most nem akakrok közhelyekbe burkolózni, de sokszor úgy érzem, hogy egy szempillantás volt. Ilyenkor mindig kicsit magamat is megünneplem. Vagyis inkább hálát adok, mert ez nekem is születésnap. Hálás vagyok, hogy itt lehetek, és nem vágyok semmire csak arra, hogy megmaradjon ami van, de az nagyon sokáig.

A fiúk sok időt töltöttek itthon a bezárások miatt. Hálás vagyok azért az időért, amit együtt tölthettünk még. Amikor pedig dolgozok elfoglalják magukat. Könyveznek, rejtvényt fejtenek vagy vonat versenyt rendeznek, festenek, vagy kertészkednek. Az idén rengeteg vadvirágot vettek, mivel sok poszméh van a kertünkben  és nekik akakrnak kedveskedni. Már régen be is ültették őket és hajtank is szépen. Már csak egy kis meleg is kellene nekik. Nem emlékszem mikor volt ennyire hideg tavaszunk. Nálunk egész márciusban és áprilisban is hózápotok voltak. Azért reménykedünk a legjobbakban hiszem minden apró magocska ugrásra készen várja már a nap morzsákat, hogy ki tudjon bújni.

 

Én is szívesen ültetek velük. Sokat varrok és sütök. Mostanában fedeztem fel a staycation fogalmát, ami csak annyit tesz, hogy “helyben” nyaralunk. Először én is  sanda szemmel tekintettem rá, de beadtam a derekam és most már úgy gondolom, hogy nem kell távolra utazni egy kis pihenésért. A korlátozások idején felfedeztem egy pár nagyon jó YouTube accountot is. Van olyan is, amit az anyukámmal együtt követünk már. Óriási kedvencek Durellék és az All Creatures Great and Small. :O)

 

Most pedig búcsúzom, reménnyel telve, hogy jönnek a meleg nyári napok. Kívánok minden jót és szép álmokat a mai éjszakára!

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése