Szabásminták Adventre

Lassan mi is elkezdünk készülődni, hangolódni. Varrni és tervezgetni. Az idén  főleg kézzel készített ajándékokat készítünk majd. Szeretném mellőzni az összes ilyenkor felmerülő klisé-t, és egyszerűen csak arra koncentrálni, hogy adni tudjak.
Ilyenkor esténként zenét, vagy hangoskönyvet hallgatunk. Együtt gyertyát gyújtunk, és mindneki a maga kis projektjén dolgozik. Festünk, varrunk, vágunk és ragasztunk. Beszélgetünk és egyszerűen csak élvezzük a jó hangulatot.
Már évek óta szeretnék egy adventi naptárat csinálni a gyerekeknek, amibe több minden belefér. Rengeteg féle naptárat árulnak, de a legtöbb csak apró zsebekkel rendelkezik és nehéz bele rakni egy picit nagyobb dolgot. Az évek alatt rengeteg féle ötletes naptárral találkoztam. Van, aki csak meséket, kívánságokat, van aki édességet rak a naptárban.Én ha nem baj nem foglalnék állást, hogy mi jó és mi nem. Szerintem ezt döntse el mindenki magának és tegyen, válasszon a legjobb belátása szerint.
Én valahol a kettő között vagyok. Szeretek az adventi naptárba kevés, de  minőségi édességeket belecsempészni, de a gyerekek nagyon szeretik még a finom illatú kencéket, mosdó gyurmat, teát. Mindig kerül bele mese is és mini kreatív csomagok is, amit otthon együtt tudunk megcsinálni.
Egy ilyen estén jött az ötlet, hogy belefogok egy naptár elkészítésébe. Főleg, hogy évek óta nem találok, olyan megoldást, ami sokszor felhasználható, környezetbarát v. pamut és igyazi gyapjú anyagból készült és a színei nem túl “rikítóak”.
Megrajzoltam és meg is varrtam 2 nap alatt. A fiúk is segítettek férclni és hajtani, így teljesen csapat munka volt. Az egyszerűbb részeknél, mint a libák vagy számok ragasztása ők is segítettek.
Akkor jött az ötlet, hogy lehet, hogy más is így járt már és, hogy lehet hogy lenne igénye másnak is, hogy otthon elkészítse ezt a mintát a saját gyerekeinek.Ezért is készítettem el az első PDF szabásmintámat. Bármit is szeretnél beletenni ennek a naptárnak a zsebeibe  bele fog férni legyen kicsi vagy valami nagyobb.
A letölthető PDF-minta mostantól elérhető – YEY! Kérlek, kattints a linkekre, a letöltéshez. Akár azzonal bele is lehet kezdeni és már ezen a hétvégén megvarrni!
Mit tatrtalmaz a minta?
A minta egy kelléklistát, fényképeket, varrási utasításokat, mintasablonokat és illusztrált hímzési útmutatót tartalmaz. A PDF-fájlok megnyitásához Adobe Readerre lesz szükséged.
Minden egyes készlethez elkészítettem egy listát a pontos filcszínekről (és a készletünkben található darabok méreteiről) és a hímzőselyem színeiről, kellékekről. Beleírtam azt is, hogy honnan szerzem be az alapanyagokat, hogy könyebben tudj hasonlót készíteni, ha ezt szeretnéd.
Kinek szánom a szabásmintát?
A mintát kezdő varróknak szánom, nagyon egyszerű és könnyű az elkészítése. Bár a minta nem kifejezetten gyerekeknek készült, de őket is be lehet vonni bizonyos részek, például a filc libák elkészítésébe.










Ha még nem vagy biztos abban, hogy elég ügyes vagy akkor gyakorolhatsz is egyet a lenti Filc  Liba Karácsonyfa dísszel, aminek a mintáját innen töltheted le. Ehhez semmilyen előző varrás tudás nem kell és gyerekekkel is elkészíthető. Az alapanyagok könnyen beszerezhetőek az én kedvencem a Manóposta. (Ez nem szponzorált tartalom)
Jó szórakozást hozzá!


 




 
Ha elkészültetek a díszekkel és naptárakkal, kérlek, készíts róluk képeket, és adja hozzá a #tubaroza-t,
taggeld be és oszd meg velem a Social Media oldalakon!Nagyon köszönöm előre is.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése