Adventi Angyalok












Ez az egész történet még három évvel ezelőtt kezdődött. Akkor fogalmazódott meg bennem, hogy szeretnék egy karácsonyi piramist. Vannak a neten kész darabok, de egyik sem tetszett.

Mi is ez? A karácsonyi piramisok (németül Weihnachtspyramide) olyan karácsonyi díszek, amelyek gyökerei a németországi Érchegység régiójának folklórjában és szokásaiban gyökereznek, de nemzetközi szinten is népszerűvé váltak. Díszített piramis alakú külső keretből állnak, gyertyatartókkal és egy központi körhintaból, tetején egy properrellel vagy rotorral, amelyet a meggyújtott gyertyák meleg levegője hajt. A körhinta betlehemekkel és más karácsonyi figurákkal, például angyalokkal és bölcsekkel, valamint világi motívumokkal, például bányász népi és erdei jelenetekkel díszített.


2 évembe telt, mire mindent összeszedtem méretarányosan és eljutottottam a kezdőpontra. Rajzoltam és mindent elemeire bontva esztergált fa formákat rendeltem. Ezekből építettem fel az első kezdetleges figurák at. Sokat hibáztam és mégtöbbet tanultam. Ekkor kezdtem el először fafigurákat készíteni. Volt segítségem is Seiffenből, ami Németország Karácsonyi fővárosa. Itt készítik a legtöbb karácsonyi gyertyatartót, figurát, díszt, piramist. Egyébként nagyon aranyos és jó humorral megáldott Klaus. Igen így hívják a bácsikát Klaus. Nem is lehetne karácsonyosabb. Ugye?


A figurák elkészítése nagyon sok előkészületet és gyakorlást igényel. Kellenek hozzá a megfelő szerszámok, sokat kell gyakorolni, tanulni. Sokféle fa és modellező anyag. Arról nem is beszélve, hogy mindennek méretarányosnak kell lennie, össze kell illenie. Kellenek festékek. Annyira örülök , hogy megismerkedtem a Fusion festékekkel és rátaláltam az sFarbami üzletére Selmecbányán. Ez egy valódi kincses sziget! Mindent de mindent megtaláltok, ami bútorfestéshez kell. Az eladó Baja Szuper kedves és közvetlen. Minden kérdésre nem csak készségesen de nagyon inspirálóan válaszol. Nagyon tetszett, hogy rengeteg tapasztalatot ötletet is ad. Pont olyan ember, akit depresszió ellen receptre kellene felírni mindenkinek! A boltban még sok egyéb termék is elérhető és workshopokat is tartanak.

A festék egyébként nagyon lágy összetétel környezettudatosan lett kialakítva, nulla VOC-vel, kiváló a tartóssága, egyszerű egylépéses alkalmazás és garantálom, hogy ebből tényleg egy réteg kell. Ez a kivételes matt felületet biztosító 100%-os akrilfesték minimális előkészületi munkát igényel!






Aki követ tudja, hogy szívesen kalandozok kíséletezek a különböző technikákkal, kisebb nagyobb sikerrel. Viszont a fával, figurákkal való dolgozás nagyon megfogott.

A kedvencem az amikor elkészülnek és karaktereket találok ki nekik és ez alapján kezdek neki a festésnek. Először angyalokat festettem karácsonyi témában. Pasztell és ünnepi színekkel. Most például készült hópehely, mert a kedvencem a hópelyhek tánca a diótörőből. A bábuk limitált számban készültek és elérhetőek Meskán és a Facebookon.

Ha esetleg pedig ti is ihletet kapnátok a kísérletezéshez. Akkor a Manópostát ajánlom a fa figurák beszerzéséhez. Itt mindent megtaláltok ami a babakészítéshez kell. Gyönyörű tömör fa alapjaik vannak. Mindig annyira gyorsak. Edina olyan, mint egy szuperhős angyal. minden alkalommal már másnapra nálam van a csomagom! Nem tudom, hogy hogyan csinálja, de ezzel a gyorsasággal még rengeteg időtök van bábúkat készíteni karácsonyig, ha erre vágynátok.

Ha kérdésetek van akkor pedig nyugodtan keressetek meg!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése