A Tavasz Fohásza












































Semmi sem fogható az első márciusi napokhoz. A héten végre lejutottunk a Duna partra az úton odafelé megpróbáltam megörökíteni mindent amit, előző este lenge kötényéből oly nagylelkűen hintett el a tavasz. Minden pillanatban azt várom, hogy virágozzanak a házunk előtt a fák. Meséltem, hogy 3 fát ültettünk a házunk elé még késő ősszel? A marosi piacon vettem a fák köré jó pár nárciszt. A héten már megjelentek az első hajtások is és minden nappal egyre izgatottabban várom, hogy virágozzanak. Már alig várom, hogy hulljanak a szirmok a tavaszi szélben.

B baglyos mokaszinban táncol és pörög, ami szerintem a legjobb lábbeli a világon, nem, csak azért mert meleg és bőrből van, hanem azért is , mert ez az egyetlen lábbeli, amit nem akar azonnal levenni. Vonatok, tűzoltó és mentőautók…..vonatok. Mind a két kezében vonattal járkál a házban, tolja őket: a sínen, az asztalnál, az ajtón, az ablakpárkányon, a szőnyegen, mindenhol. Gondol, egyet lerakja, és odafut, hozzám megölel és puszit ad. A száját az arcomhoz nyomja és hümmög. Abban a pillanatban a szívemben lévő virágos tavaszi fa szirmai hullani kezdenek és minden szirom egy szeretetcseppé olvad. Titkos öröm ez, igazi titkos anyai öröm. Csak az ránt vissza a valóságba, amikor hirtelen rám néz és megszólal:
-Büzsi!
Ez most a kedvenc szava. Ne kérdezzétek mit jelent pontosan, de hogy valami nagyon kellemeset az mindenkétség nélkül állíthatom.
Ábel a fellépőjével járkál a házban. Kinéz, minden ablakon felmászik a konyha pulthoz és a tálalóhoz, ha sötét van, feloltja a villanyt. A jobb kezében egy mentőautó a balban pedig egy tűzoltó autó. Viszi ezeket is mindenhova a fellépő tetején. Hihetetlenül tudja megoldani a problémákat. Táncol, tapsol, táncol, énekel. Mindenhol: otthon, a hídon (A-sal), a konyhában és az ágyában, m-i-n-d-e-n-h-o-l.

Nem tudom, hogy az életem többi napját azzal tölteném, hogy hálálkodjak értük elég lenne-e…. nem hiszem.

A tavasz ezen a héten igazán megérkezett. Úgy ahogy kell és én semmit sem szeretnék csak a kertben kapirgálni. Készülnek a ribizli ágyások és indul a tulipánmentés, mert rengeteg vad tulim van, de hely nagyon kevés. Füvet is ültettünk a fiúkkal, és nagyon remélem, hogy meg is nő mind. Szeretitek a százszorszépeket a fűben? Én imádom. A gazdabolt tulajdonosa szerint én vagyok az egyetlen ember, aki nem írtja a százszorszépet a fűből. Rengeteg Gardener’s World-öt néztem meg, hogy minél több ötletet merítsek, Milyen nyári virágokat ajánlotok nekem homokos talajra? Olyat keresek, ami látványos, de nem igényel sok gondozást az öntözésen kívül. Félkész minden, ahogy sétálunk a szomszédok is kapirgásznak. Ahogy telnek a napok egyre több ház előtt jelennek meg a fekete földhalmok és a vörös mulcshalmok. Én tobozt használok, amit az erdőben gyűjtünk, szuperül tartja a vizet. Egyre erősebben lehet érezni a föld illatát, ez az, amit a legjobban szeretek a márciusban. Még elég hideg van, hogy a levegő friss legyen, várakozással teli, szégyenlős rügyeket pólyában ringató, reményt és ébredést hozó: Március. Az ablakokat kitárom, és halljuk a távoli vonatok füttyét a templom harangját és a rengeteg madarat. Mostanában egy seregély csapat tanyázik a szilfáinkon, őszapók a tuján.

Valamelyik nap összeírtam, mit kell csinálnom a következő hetekben, az 5. oldalnál feladtam, olyan ez mind a családi ház, befejezni nem lehet csak abbahagyni. Van rajta miden féle, mint takaró varrás, függönyvarrás, hímzés és filmezés és ibolya lekvár főzés és sok-sok más. Közben pedig egyre többet gondolok a nyárra is… tudom ez már beteges…

A héten elkezdünk együtt imádkozni lefekvés előtt a fiúkkal, nagyon különleges és kiváltságos érzés valami olyat tovább adni, amit mi is ajándékba kaptunk. Mind a kettőnket a nagymamánk tanított az esti imára és bár jó párszáz kilométerre egymástól súgtuk az éj feketeségébe a jól ismert szavakat gyermekként, nagyon is hasonló volt. Most már a gyerekeinkkel suttogunk, adunk hálát és kérünk. Együtt készülünk arra, hogy elfogadjuk azt, amit kapunk, és hogy még jobban el tudjuk fogadni azt, ami nem adatik meg.

Tavasz van. Kivételes tavasz. Kivételes tavaszt kívánok nektek is!

5 megjegyzés:

  1. ♥ Emlékszem, csupa könny volt a szemem, mikor Borival először suttogtuk együtt a sötétben, hogy "Én Istenem, jó Istenem...". És nem, sosem lehetünk elég hálásak Értük. És ez így jó, mert ettől olyan különleges ajándék minden perc, ettől olyan meleg minden ölelés, ettől varázsosan édesek a puszik.
    Épp a napokban jutott eszembe, hogy vajon virágoznak-e a fekete tulipánjaid...
    Kivételesen szép tavaszi napokat kívánok nektek! ♥

    VálaszTörlés
  2. Olyan jó téged mindig olvasni! Köszönöm, hogy vagy! É.

    VálaszTörlés
  3. Kertbarát Magazin egyik tavalyi számában díszfüves kerteket ajánlottak, persze virágokkal is. A Remodelista cikkeit is ajánlanám neked.Azok az evős fotók, s a múltkori bejegyzésedben a témához illően a mackócsalád ölelő karjai. Szeretlek olvasni.

    VálaszTörlés
  4. Szivesen olvasnálak már én is újra. Minden rendben Veletek? Remélem...

    VálaszTörlés