Partikalap Fiúknak






A fiúk nemsokára lesznek két évesek. Őket szerettem volna meglepni egy pár partikalappal a jeles alkalomra. Mivel nem találtam olyat, ami tényleg tetszett volna, ezért úgy döntöttem belevágok és magam készítettem el őket. Akkor nagyon bonyolultnak tűnt a dolog, de lépésről-lépésre haladva már nem is volt olyan ördöngös, sőt inkább egyszerű. Meglepő, hogy ennyire szimpla és olcsó alapanyagokból mennyire látványos a végeredményt lehet kihozni. Már fel is próbáltuk és remekül áll nekik!!!

Kellékek:

1db A4 méretű fehér gyapjúfilc
1 db kék pom-pom
1 db 10x17 cm kék gyapjúfilc
Pentart akril festék jég kék, türkiz, óarany színben
1 db lapos végű toll
1 db kék csillámos gumilap
Gumicérna
Olló
Fehér cérna, tű
Ragasztó



Töltsük le a kalap mintát innen. Nyomtassuk ki a kívánt méretben és vágjuk körbe. A mintát rajzoljuk fel a fehér filcre. A filcet fektessük újságpapírra és egy henger alakú toll egyik lapos végével tetszés szerint pöttyözzük az akril festékkel. A mintán kívül is fessünk fel egy pár pöttyöt, ezt a részt használjuk majd a virágszirmokhoz. Egy estét hagyjuk száradni. Vágjuk ki egy ovális mintát a kék filcből és ragasszuk a kalap közepére. A csillámos gumilapból vágjuk ki az ünnepelt éveinek a számát. Nálunk ez most a 2, és ragasszuk fel az ovális filc közepére. A mintán kívül pöttyözött filcből vágjuk ki 7 darab 2x1 cm hosszúságú szirmot. A szirmok alját összecsippentve fűzzük, fel őket a fehér cérnára egymás után majd a két végét varrjuk össze. Közepét egy apró körrel díszítjük filcből vagy csillámból. Ezután erősítsük fel a kalap elejére. A kalapot ezután vonal mentén összeragasztjuk és apró öltésekkel ezt megerősítve végig varrjuk. A kalap csúcsára pom-pomot erősítünk. Én ragasztottam és varrtam ezt is. Vékony gumicérnát erősítünk a széleire, hogy az aprónép fején maradjon és indulhat a parti!!!!

3 megjegyzés:

  1. Szuper jók lettek! Borinak a harmadik szülinapjára készítettem hasonló kalapot, igaz papírból. Szerintem Vilmosnak már az első szülinapján ilyen kalapja lesz, annyira tetszik! ;-)

    VálaszTörlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés