10 Adventi Project: Horgolt Cicalabda




Azért, hogy megkönnyítsem a készülődést úgy gondoltam az idei adventben megosztom veletek azt, hogy én milyen meglepetésekkel készülök az idei karácsonyra. Lesz recept, kötés és horgolás, keresztszemes és varrás is! Nagyon remélem, találtok majd olyan ötletet, amit ti is szívesen megcsináltok.

Az első egy nagyon egyszerű ajándék cica barátoknak. Horgolt cicalabda. Én az anyukámnak készítettem, vagyis a két koromfekete macskájának. Karácsonyi ajándékként. A kedvenc turimban akadt a kezembe egy nagy zsák macska játék, amit nagyon jópofának tartottam, viszont műanyagból volt és a színei nem igazán tetszettek ezért is döntöttem úgy, hogy behorgolom. Soha nem csináltam még ilyet, de kezdőként sem vallottam szégyent és annyira egyszerű, hogy ígérem más sem fog. A minta műanyag labdán és fagyöngyön, vagy egy nagyméretű csengőn is kivitelezhető (Igen az elmúlt napokban ezeket is sikerült horgolással borítani… mit meg nem teszek egy jó kis tutorial-ért!).

Elkészítés menete:
Fonal: Alize Bella Batik (bármilyen maradék megteszi minimális az anyagszükséglete)
Horgolótű: 2.0

1 sor: 4 db láncszem végén összekötöm félpálcával
2sor: minden láncszembe 2 félpálca
3 sor: minden szembe 1 db félpálca
4 sor: 4 félpálca, bővítés 5. szembe 2db félpálca ezt ismételjük, amíg nem jutunk a gömb feléig.

Utána szűkítünk: 4 félpálca, 5. szemet kihagyjuk, ezt ismételjük, amíg nem jutunk, a gömb teteéig ahol már csak minden második szembe horgolunk egy félpálcát, így a végén 4 láncszem marad. A fonalat az utolsó szemnél elvágjuk (10 cm ráhagyással) és egy tűvel a szemek közé húzzuk.
Készen is van a horgolt labda. Ha az elsőn az ember átrágja, magát 20 perc alatt tud elkészíteni egy gömböt, így egy óra alatt 3 db készülhet. Az utolsó pillanatokban is akár neki lehet állni. Jó hurkolást!!

2 megjegyzés:

  1. Nincs mese, megelőztél. Már tavaly is készültem, de aztán mégsem lett belőle semmi. Most pedig itt vannak összerakva az anyagok, csak nincs időm posztolni (négy órája írom ezt a pár mondatot...)
    Azért ha nem véded le az ötletet, még lehet, hogy én is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bettus, tudod nagyon jól, hogy nem vagyok egy körömmel kaparós hisztis blogger típus. Az interneten ezt a projektet szerintem rajtam kívül már egy millióan megosztották. Csak nekem idén van az a pillanat, amikor el is készítettem, bár saját kútfőből és sok munkával, de ez ugye itt nem látszik. Ne haragudj, ha ezzel akaratlanul is borzoltam a kedélyeket..., mert azt azért bevallom, hogy nekem az ilyen esetek szokták borzolni az agysejtjeimet főleg, ha sok munkám van benne. Én olyankor kukázni szoktam mindent... és belekezdek valami újba. Nem haragszom, de bosszankodom, de csak egy kicsit! Bettus én annak is örülök, hogy vagy :) annak meg, hogy a pici mellett még kommentelsz is ide nekem a csúcs!Főleg, hogy pont most mondtam Á nak, hogy senki sem szereti a cicaprojektemet!!! Várom és követelem ( mindenjószándékkal), hogy legyen poszt!!!Ölellek puszillak!!!

      Törlés